ERASMUS+ PROJESİ
"Building a Sustainable Future" isimli projemiz, ERASMUS+ Programı 2024 Yılı Okul Eğitiminde Kısa Dönemli Öğrenci ve Personel Hareketliliği (KA122-SCH) kapsamında öğrencilerimiz ve ilk grup öğretmenlerimiz projelerini tamamladılar.
Avrupa Birliği’nin 2020-2030 Stratejik Planında vurgulanan uluslararasılaşma ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarında ilerlemeyi amaçladık. Bu öncelikler, yalnızca projemizin temelini oluşturmakla kalmadı, aynı zamanda okulumuzun uluslararasılaşma hedefleri ve yeşil ve dijital bir kuruma dönüşmesinede ön ayak olmaktadır.
Proje hedeflerimiz doğrultusunda hareketlilik süresince gerçekleştirilen faaliyetler şu şekildedir:
• Öğretmenler için 5 Günlük Gözlem Ziyareti: Öğretmenlerimizin, Avrupa'daki benzer eğitim kurumlarında uluslararasılaşma, çevresel sürdürülebilirlik ve dijitalleşme projeleri hakkında pratik deneyim kazanmasını sağlamak için gözlem ziyaretinde bulundular. Çevresel duyarlılık, dijital dünya ve uluslararası bakış açısının eğitim ve öğretimdeki yerini inceleyerek, var olan uygulamalara dair bilgi edindiler.
• Öğrenci Değişimi: Bu, öğrencilerimizin 3 hafta boyunca yurt dışında eğitim almalarına olanak tanıyarak, okulumuzun uluslararasılaşması ve öğrenci değişimi adına önemli bir adım attılar. Küresel düzeyde yaşıtlarıyla öğretim süreçlerini paylaşan öğrencilerimiz, farklı kültürlere yaklaşım, doğa-insan ilişkileri ve dijitalleşen dünyanın farklı şekilde yorumlanmasını yakından takip ederek gözlem yapma şansını yakaladı.
Erasmus+ hareketlilik projesi kapsamında, okulumuzun personeli ve öğrencileri için planlanan bu faaliyetler, okulumuzun uluslararasılaşmasında önemli bir rol oynayacak. Bu proje, okulumuzun konumunu daha sağlam bir şekilde uluslararası alanda destekleyecek ve öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerini olumlu yönde etkileyecektir. Bu hedefler ve planlanan etkinlikler, yeşil ve dijital bir okul vizyonumuzla uyum içinde, eğitimde yenilik ve sürdürülebilirlik ilkelerini vurgulayacaktır.
Hareketlilik projemiz, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki dijitalleşme ve çevresel sürdürülebilirlik konularındaki bilgi eksikliğini ele almak için tasarlanmıştır. Öğretmenlerin iş başı gözlemine ve öğrencilerin iş başı gözlem veya eğitim projelerine katılımı, bu alanlarda daha derin bilgi edinmelerini ve ihtiyaç duydukları becerileri geliştirmelerini sağlayacaktır.
Hareketlilik güncesi için bu bağlantıyı takip edebilirsiniz