ERASMUS+ PROJESİ
"Building a Sustainable Future" isimli projemiz, ERASMUS+ Programı 2024 Yılı Okul Eğitiminde Kısa Dönemli Öğrenci ve Personel Hareketliliği (KA122-SCH) kapsamında kabul edilerek hibe almaya hak kazanmıştır.
TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi Özel Laboratuvar İlkokulu olarak, projemizin temellerini oluşturan ancak aynı zamanda okulumuzun uluslararasılaşma hedefleriyle uyumlu olarak Avrupa Birliği’nin 2020-2030 Stratejik Planında vurgulanan uluslararasılaşma ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarında ilerlemeyi amaçlıyoruz. Bu öncelikler, yalnızca projemizin temelini oluşturmakla kalmaz, aynı zamanda okulumuzun uluslararasılaşma hedefleri ve yeşil ve dijital bir kuruma dönüşmesiyle de uyumludur.
Kurum içinde yapılan toplantılar ve görüşmelerde, öğretmenlerimizin dijitalleşme ve teknoloji entegrasyonu konularında becerilerini geliştirme konusunda daha fazla fırsata ihtiyaç duydukları, mevcut trendler ve metodolojilerle güncel kalmaya çalıştıkları, ancak temel bilgilere sahip olmalarına rağmen çevresel sürdürülebilirlik uygulamalarında ileri düzey bilgi ve pratik uygulama eksikliği hissettikleri görülmüştür.
Proje hedeflerimiz doğrultusunda planlanan faaliyetler şu şekilde özelleştirilebilir:
• Öğretmenler için 5 Günlük Gözlem Ziyareti: Öğretmenlerimizin, Avrupa'daki benzer eğitim kurumlarında uluslararasılaşma, çevresel sürdürülebilirlik ve dijitalleşme projeleri hakkında pratik deneyim kazanmasını sağlamak için gözlem ziyaretinde bulunacaklar. Bu, öğretmenlerimize ilham verici fikirler sağlayacak ve bu konuları okulumuzda daha etkili bir şekilde entegre etmelerine yardımcı olacaktır.
• Öğrenci Değişimi: Bu, öğrencilerimizin 3 hafta boyunca yurt dışında eğitim almalarına olanak tanıyarak, okulumuzun uluslararasılaşması ve öğrenci değişimi adına önemli bir adım olacaktır.
Erasmus+ hareketlilik projesi kapsamında, okulumuzun personeli ve öğrencileri için planlanan bu faaliyetler, okulumuzun uluslararasılaşmasında önemli bir rol oynayacak. Bu proje, okulumuzun konumunu daha sağlam bir şekilde uluslararası alanda destekleyecek ve öğrencilerimizin ve öğretmenlerimizin kişisel ve mesleki gelişimlerini olumlu yönde etkileyecektir. Bu hedefler ve planlanan etkinlikler, yeşil ve dijital bir okul vizyonumuzla uyum içinde, eğitimde yenilik ve sürdürülebilirlik ilkelerini vurgulayacaktır.
Hedef 1:
Bu hedef, proje kapsamında uluslararası iş birliği ağlarının kurulması ve geliştirilmesini amaçlamaktadır. Proje kapsamında öğretmenler ve öğrenciler, diğer Avrupa ülkelerindeki eğitim kurumları ve işletmelerle iş birliği yapacak ve ortak projeler geliştirecektir. Bu hedef, kurumumuzun diğer eğitim kurumları ve işletmelerle iş birliği yapma ihtiyacını karşılamaya yöneliktir. Öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz ile yurtdışındaki ortakları arasındaki iletişimin kolaylaştırılması ve ortak projelerin geliştirilmesi, bu ihtiyacın karşılanması için bir fırsat sunacaktır.
Katılımcıların geri bildirimleri, proje sırasında tamamlanan faaliyetlerin belirlenen kriterlere göre değerlendirilmesi (derecelendirme ölçeği ve kontrol listesi kullanılarak) ve öğrencilerden proje sonunda talep edilen girişimcilik projelerinin değerlendirilmesi ile projemizin hedeflerine ne ölçüde ulaştığı ortaya konacaktır.
Hedef 2:
Öğretmenlerimizin Uluslararasılaşma, Dijitalleşme ve Çevresel Sürdürülebilirlik Alanlarındaki Bilgi ve Becerilerini Geliştirme Bu hedef, öğretmenlerimizin uluslararasılaşma, dijitalleşme ve çevresel sürdürülebilirlik alanlarındaki bilgi ve becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda, öğretmenlerimiz, Avrupa'daki (Hollanda, Belçika) en iyi uygulamaları gözlemlemek ve bu konularda derinlemesine bilgi edinmek için iş başı gözlem çalışmalarına katılacaklardır.
Bu hedef, öğretmenler ve öğrenciler arasındaki dijitalleşme ve çevresel sürdürülebilirlik konularındaki bilgi eksikliğini ele almak için tasarlanmıştır. Öğretmenlerin iş başı gözlemine ve öğrencilerin iş başı gözlem veya eğitim projelerine katılımı, bu alanlarda daha derin bilgi edinmelerini ve ihtiyaç duydukları becerileri geliştirmelerini sağlayacaktır.