IB NEDİR?
(IB olarak bilinen) Uluslararası Bakalorya Organizasyonu dünya çapındaki okul topluluklarına yönelik dört adet yüksek nitelikli ve zorlu eğitim programı sunarken daha iyi, daha huzurlu bir dünya yaratmayı amaçlar.
IB tarafından sunulan ilk program olan Diploma Programı (DP) 1968’de oluşturuldu. Program, kültürler arası anlayış ve saygıyı öne çıkarma amacına da hizmet edecek, uluslararası geçerliliği olan bir üniversite giriş yeterliği sayesinde coğrafi ve kültürel hareketliliği sağlayacak zor ama dengeli bir eğitim vermeyi amaçladı. 1994’te Orta Yıllar Programı’nın (MYP), 1997’de de İlk Yıllar Programı’nın (PYP) sunulmasıyla birlikte, IB 3 ila 19 yaş arası öğrenciler için bir uluslararası eğitim süreci belirlemiş oldu. 2012 yılında, IB Kariyer Odaklı Program’ın (CP) tanıtılması, 16-19 yaş arası öğrencilere uluslararası eğitim seçenekleri sağlayarak bu süreci zenginleştirdi.
IB MİSYON
Uluslararası Bakalorya, kültürlerarası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha barışçıl bir dünya oluşturulmasına yardımcı olacak araştıran-sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmeyi amaçlar. Bu amaca yönelik olarak kuruluş, yeni ufuklar açıcı uluslararası eğitim programları ve titiz değerlendirme yöntemleri geliştirmek amacıyla okullar, devletler ve uluslararası kuruluşlarla çalışmaktadır. Bu programlar, dünya genelinde öğrencileri, diğer insanların da farklılıklarıyla haklı olabileceğini anlayan, etkin, şefkatli ve yaşam boyu öğrenmeye inanan bireyler olmaya teşvik eder.
IB İLK YILLAR PROGRAMI (PYP)
IB İlk Yıllar Programı;
•öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal esenliğini sağlamayı amaçlar,
•öğrencileri bağımsızlıklarını geliştirmeye ve kendi öğrenimleri için sorumluluk almaya teşvik eder,
•öğrencilerin dünyayı anlama ve onunla uyum içerisinde olma çabalarını destekler ,
•öğrencilerin, üzerine uluslararası bilincin gelişip zenginleşeceği bir temel oluşturacak kişisel değerler edinmelerine yardımcı olur.
IB İlk Yıllar Programı içerisinde tanımlanmış olan altı ders:
dil, sosyal bilgiler, matematik, sanat, fen bilimleri, kişisel, toplumsal eğitim ve beden eğitimi
IB İLK YILLAR PROGRAMI TEMALAR
Kim olduğumuz: Benliğin doğasına yönelik sorgulamalar; inançlar ve değerler; kişisel, fiziksel, zihinsel, sosyal ve ruhsal sağlık; aileler, arkadaşlar, topluluklar ve kültürler dâhil olmak üzere insan ilişkileri; haklar ve sorumluluklar; insan olmanın anlamı
Bulunduğumuz yer ve zaman: Mekân ve zaman içerisindeki yerimize yönelik sorgulamalar; kişisel geçmişler; evler ve yolculuklar; insanın icatları, keşifleri ve göçleri; yerel ve küresel açılardan bireylerin ve medeniyetlerin arasındaki ilişkiler ve bağlantılar
Kendimizi ifade etme yollarımız: Fikirleri, duyguları, doğayı, kültürü, inançları ve değerleri nasıl keşfedip ifade ettiğimize dair sorgulamalar; yaratıcılığımıza dair dönüşümlü düşünme, yaratıcılığımızı artırma ve keyfini sürme yollarımız; estetik anlayışımız
Dünyanın işleyişi: Doğal dünyaya ve yasalarına dair sorgulamalar, doğal dünya (fiziksel ve biyolojik) ve insan toplulukları arasındaki etkileşim; insanların bilimsel ilkelere yönelik anlayışları ve bunları kullanış şekilleri; bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplum ve çevre üzerindeki etkisi
Kendimizi düzenleme biçimimiz: İnsan yapımı sistemler ve topluluklar arasındaki bağlantılara dair sorgulamalar; kurumların yapısı ve işlevi; toplumsal karar alma; ekonomik faaliyetler ve bunların insan ile çevre üzerindeki etkisi
Gezegeni paylaşma: Tükenecek kaynakları diğer insanlar ve canlılarla paylaşma mücadelesinde haklar ve sorumluluklara dair sorgulamalar; topluluklar ve toplulukların içindeki ve aralarındaki ilişkiler; eşit fırsatlara erişim; barış ve çatışma çözümleri.
IB İLK YILLAR PROGRAMI ÖĞRENEN PROFİLLERİ
Araştıran-Sorgulayan, Bilgili, Dönüşümlü Düşünen, İletişim Kuran, İlkeli, AçıkGörüşlü, Duyarlı, Riski Göze Alan, Dengeli, Düşünen