Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Rehberlik hizmetleri ile;

- öğrencinin kendini tanımasına ve duygu, düşünce, davranış, gelişim ve ihtiyaçlarına dair öz-farkındalık geliştirmesine,

- içinde bulunduğu sosyal çevreyi tanıması ve çevresine uyum sağlamasına, kişilerarası ilişkilerini düzenlemesine,

- problem çözme becerilerinin gelişmesine, hedefler oluşturması, etkili kararlar alması, eyleme geçme motivasyonu geliştirmesinde,

- sosyal ve duygusal iyilik hali içinde sağlıklı bir birey olarak olarak büyümesi ve gelişmesine rehberlik edilmesi ve uygun ortam düzenlemesi amaçlanır.

Okulumuzda rehberlik hizmetleri, öğrenciyi merkeze alarak okul-aile-sosyal çevre boyutlarıyla bütünsel olarak gelişimsel ve önleyici yaklaşımla yürütülür.

Okulumuzda psikolojik danışman ve rehber öğretmenler tarafından aile ve diğer öğretmenlerle işbirliği halinde çalışılarak, çocuğun gelişim özellikleri ve ihtiyaçlarını anlamak üzere, sınıf içi ve dışındaki okul yaşantısında çeşitli yöntemler (gözlem, bireysel mülakat, grup mülakatı, oyun, test uygulamaları, gözlem ve değerlendirme formu uygulamaları, anektod kayıt oluşturma vb) kullanılır.

Aile rehberliği ile dinamik bir gelişim sürecinde bulunan çocuğun aile tarafından etkili ve sağlıklı bir şekilde takip edilmesi, ailenin çocuğunun gelişimsel ihtiyaçları ile ilgili farkındalığının artırılmasında, çocuğun çok yönlü gelişiminin desteklenmesi için etkili okul-aile işbirliği kurulmasında aileye rehberlik edilmesi amaçlanır. Bu amaçla aileler ile bireysel görüşmeler, küçük-büyük grup paylaşım toplantıları, eğitim seminerleri gibi çalışmalar gerçekleştirilir.

Tüm öğretmenler ile işbirliği halinde çalışan Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, okulda sağlıklı, güvenli ve mutlu bir iklim yaratılması ve sürdürülmesinde önemli rol oynar.