Kalite Yönetimi ve Okul Gelişimi çalışmaları kapsamında; analiz, planlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme süreçleri ile yapılan tasarım ve planlama sonucunda olumlu bir okul iklimi yaratmak, zengin ve etkili bir öğrenme ortamı oluşturmak amaçlanmaktadır.
Bu ortamda öğrenci, öğretmen, uzman, yönetici, aile ve işbirliği içinde bulunulan kişi ve kurumlar etkili paydaşlar olarak sürece katılırlar. Tüm paydaşlar; akademik, sosyal, sportif ve sanatsal alanlarda etkili ve örnek uygulamalar geliştirmek ve gerçekleştirmek yönünde kararlar alır ve buna yönelik planlı faaliyetler yürütürler. Böylece, okulun gelişimi hakkında kanıtlanabilir, somut, ölçülebilir, hedef odaklı ve geliştirilebilir bütüncül bir yaklaşım ortaya konulur.