Okulumuzda eğitim öğretimin niteliği ve buna bağlı etkisi, nicel ve nitel birçok değişken göz önüne alınarak izlenir. Ölçme-değerlendirme, öğrenme ve öğretme sürecimizin vazgeçilmez bir parçasıdır. Ölçme-değerlendirmedeki temel amacımız öğrenme sürecini değerlendirmek ve geri bildirim vermektir. Öğrenciler öğrenme deneyimlerini sergileme, öğrenme deneyimleri hakkında geri bildirimlerde bulunma ve sürecin nasıl daha etkili hale getirileceğine dair öneriler sunma gibi eylemlerde bulunarak sürece katkıda bulunurlar.
Öğrencilerin eğitim hayatları boyunca farklı alanlarda yaptıkları tüm çalışmaların kayıt altına alınması yaşadığımız dijital çağın bir gerekliliği olmuştur. Öğrencilerimizin okulumuzda eğitime başladıkları ilk yıl itibariyle; akademik çalışmaları, sosyal, kültürel, bilimsel alanda katılım gösterdiği tüm etkinlikler, kulüp ve sosyal sorumluluk çalışmaları, ulusal ve uluslararası projelere katılımları dijital platform üzerinde arşivlenmektedir. Bu uygulama ile öğrencilerimizin kendilerini tanıma imkanı bulmalarına ve kariyer seçimlerinde doğru karar vermelerine katkıda bulunmak amaçlanır.
Her öğrencinin bireysel özellikleri ve gelişim düzeyi göz önünde bulundurulur ve iyi olma hallerini destekleyecek şekilde planlama ve çalışmalar yapılır. İzleme çalışmaları kapsamında öğrencilerin okulumuza başladıkları günden mezun oldukları ana dek geçirdikleri süre boyunca gelişim alanlarındaki değişimleri izlenir, öğretmenlerimize kendi performanslarını izleme ve geliştirmeleri için geri bildirimler verilir ve çeşitli ölçeklerle paydaşların memnuniyet durumları değerlendirilir.
K-12 bütünlüğü içerisinde öğrencilerin akademik başarılarını daha üst seviyelere taşımak için zümrelerle işbirliği içerisinde gerçekleştirilen çalışmalar Program Geliştirme ve Ölçme-Değerlendirme Birimince yürütülür.
Öğrencinin gelişim ve performansını etki odaklı ve kanıt temelli yaklaşımla sürekli ve boylamsal olarak izlemek üzere;
- Kazanım izleme formları,
- Öz değerlendirme formu,
- Sınıf içi gözlem formu,
- Veli geri bildirim formu,
- Rubrikler (Dereceli Puanlama Anahtarı),
- Anektod kayıt formları,
- Yazılı sınavlar,
- Portfolyo (ürün dosyası)
gibi amaca uygunluğuna göre belirlenen ölçme-değerlendirme araçları kullanılır ve elde edilen sonuçlar süreç boyunca belli aralıklarla düzenli olarak tüm paydaşlarla paylaşılır.