Eğitim kadromuz, sürekli araştıran ve öğrenen yönüyle dinamik bir gelişim içindedir. Bu gelişime hizmet etmek üzere ve sürekli gelişen kurumun bir yansıması olarak yıl boyunca performans öz-farkındalığı, izleme ve geliştirme çalışmaları kapsamında mesleki gelişim faaliyetleri yapılır. Bu çalışmaların nihai amacı kurum iklimini geliştirmek ve okulumuzun tüm paydaşlarının sosyal, duygusal, bilişsel ve fiziksel açıdan desteklenmesini sağlamaktır.
Sürekli Mesleki Gelişim’e (SMG) yönelik temel prensiplerimiz;
- Gelişim, uzun vadeli hedefleri olan bir sürecin sonunda gerçekleşir.
- Yansıtıcı ve eleştirel düşünme gelişim için bir tercih değil zorunluluktur.
- Faaliyetler öğretim pratikleri üzerine sorgulama yapmayı sağlar.
- Öğretmenlerin öğrenme topluluğu oluşturmasına olanak tanır.
- SMG’ye yönelik tanımlanan değişim teorisi kapsamında faaliyetlerin etki odaklı planlanması ve yürütülmesiyle;
- Bir öğrenme topluluğu olarak öğretmenlerimizin, sahip oldukları mesleki niteliklerini deneyimlerini birbirleriyle paylaşmaları,
- Eğitim ve öğrenme sürecinin süreklilik içinde çağın gereklerine, toplumun ve bireylerin değişen ihtiyaçlarına uygun şekilde yürütülmesi,
- Her bir öğrencimizin bireysel farklılıklarının bilişsel, sosyal-duygusal ve motor açılardan bütün olarak geliştirilmesi,
- Her bir öğrencimizin tarih bilincine sahip, ulusal ve evrensel insan kimliği taşıyan bir birey olarak yetiştirilmesi için gerekli yeterlik ve yetkinliğin devamlılığı,
- Sürekli gelişim ve öğrenmenin bir yaşam biçimi ve kurum kültürü olarak sürdürülebilir olması sağlanır.