Öğrencilerimiz hızlı değişim ve gelişimler, yeni buluşlar ve araştırmaların ortaya çıkarılış sürecinde matematiğe duyulan gereksinimi kavrar. Bu doğrultuda matematik eğitimimizde öğrencilerimizin; değişik yetenek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak inceleme, araştırma, sorunu keşfetme, soruna çözüm yolları geliştirme, paylaşma ve sorunu çözüme ulaştırma süreçlerinde liderlik ederler.
Matematik eğitimimizde öğrencilerimiz sayı, işlem, sembol ve matematik kavramlarına dair anlam oluşturur; zaman, mekan, nesne ve sayılar arasında ilişki kurar ve nesnelerin şekil, boyut ve büyüklüğüne dair bilgilerini derinleştirirler. Bu öğrenme deneyimlerinden yola çıkarak nesnelerin tüm özellikleri ile fonksiyonları arasında ilişki kurarlar.
Öğrencilerimizin analiz etme, yorumlama, soru sorma, akıl yürütme, nedene dayalı tahminlerde bulunma, tümdengelim ve tümevarım gibi düşünme yollarının tamamını deneyimlemeleri hedeflenir. Ayrıca günlük hayatlarında karşılaşacakları problemleri çözebilme; farklı alanlardaki öğrenimlerini bu araştırma ve incelemelerinde problemleri çözerken kullanabilme ve araştırma yapabilme deneyimlerini kazanmaları hedeflenir.
Öğrencilerimizin düşünme becerilerini geliştirmeleri ve bilimsel düşünme süreçlerini deneyimlemeleri için araştırma yapma, sorgulama, merak etme ve eleştirel düşünme istekleri desteklenir. Soyut düşünme, ilişki kurma, teori geliştirme gibi bilimsel yöntemlerle matematik ve bilim eğitimimiz birbirini besleyecek şekilde planlanmaktadır.